Modellen

De nieuwe Alfa Romeo 4C Spider

Zoals een lange, gekrulde, Top Gear-presentator Jeremy Clarkson ooit zei, je kunt geen echte autoliefhebber zijn totdat je een Alfa Romeo hebt gehad. En hij had waarschijnlijk gelijk, in die tijd. Het uiterlijk, besturingsgevoel en onbetrouwbaarheid van de vorige Alfa generaties was overweldigend. En het beschikken van een van deze machines bracht daardoor veel pracht en praal.

Anno 2019 lijkt Alfa eindelijk te hebben gerealiseerd dat een auto betrouwbaar, maar toch uniek moet zijn voor de gebruiker. Door grotere aantallen te verkopen van verschillende modellen zoals de Giulia en Stelvio, zorgen ze ervoor dat de uniekere exemplaren schaarser worden als de beroemde 4c.

De vraag is: moeten we ons allemaal haasten om er één te kopen, of worden we binnengehaald door een cynische marketingoefening?

De nieuwe 4C-spider

Als je een 4C hebt gezien of bestuurd, begrijp je de hype. Al in 2013 presenteerde Alfa ons een mooie, lichte, behendige kleine racer, met alle prachtige charme van de grote Alfa’s. De auto was zoveel wenselijker dan een Lotus Exige of Mazda MX5, met een eigen karakter dat uniek uiterlijk, zelfs in vergelijking met andere Alfa’s. Het was gebrekkig op kleine manieren, zoals de Brera en de oude Zagato RZ, maar maakte dit meer dan goed door grenzeloze klasse, persoonlijkheid en indrukwekkende prestaties.

De 4C versie uit 2019 is een legendarische editie, waarbij de hardtopversie uit de productie is gehaald. Door de populariteit is het begrijpelijk dat Alfa geen significante wijzigingen heeft toegebracht aan de auto.

Tenslotte zijn er in het verleden te veel geweldige auto’s geruïneerd met de toevoeging van functies zoals harde race-ophanging, sportieve verflijnen, geavanceerde elektronische modificaties en felle bodykits. Echter, bij het onthullen van deze schijnbare laatste generatie van de 4C-familie, zou je verwachten een beetje meer te zien.

Waarom zou je er een kopen?

De enige reden dat je deze auto zou kopen, is om te laten zien dat je hem hebt. Alfa heeft een goede reputatie gegenereerd met zijn jarenlange productie van mooie moderne auto’s. En gebruikt dit filosofische beeld om de 4C spider te markeren als unieke en veelbelovende auto.

Het zou een over-de-top eerbetoon moeten zijn aan alle gelukkige herinneringen die het model ons heeft nagelaten. In plaats daarvan is het een zeer exclusieve Alfa geproduceerd voor de weinigen, niet de vele.

Het is een feit dat er altijd een markt zal zijn voor exclusieve, betoverende ervaringen. Mensen willen graag het gevoel hebben dat hun auto onderscheidend is van de ander. En dit is zeker niet iets nieuws voor de auto-industrie. Van loyaliteitskaartaanbiedingen voor regelmatige klanten tot zelfs online casino’s, er zijn exclusieve deals beschikbaar voor diegenen die ze willen hebben.

We willen toegang tot de unieke voordelen, op maat gemaakte promoties en exclusieve evenementen om anders te zijn en anders behandeld te worden dan iedereen. Zeldzaamheid is wat de nieuwe 4C zal leren onderscheiden van de oude, meer dan de mooie verfbeurt, en de vreugde van het bezitten van een zal zijn dat je een van de weinigen bent. Maar als u zich liever verwend en luxueus wilt voelen, blijf dan bij een S-Klasse of Range Rover.

You Might Also Like

No Comments

    Leave a Reply