Porsche 911 GT3

De Porsche 911 GT3 Touring: De definitie van een wolf in schaapskleding

Met de introductie van de 992 lijn zagen we, in de welbekende lijn der verwachtingen, een oude bekende terug: de GT3. Na het razende succes van de introductie van de ‘touring package’ op de 991.2 bracht Porsche het pakket terug op de 992 GT3. Daar zijn we, op zijn zachtst gezegd,  heel goed over te spreken! Waarom de uitvoering zo geliefd is? Er is geen betere definitie van een wolf in schaapskleding.

Porsche 911 GT3

Porsche 911 GT3 touring, meer dan een facelift

Toen we de 991.2, het facelift model  van de 991, voor het eerst konden bewonderen kwam een unieke optie naar voren die we nog niet eerder van de Duitse producent hadden gezien: de ‘touring package’. Voor de liefhebbers die de GT3 met een handbak hadden besteld was het een unieke optie die ze gratis konden toevoegen aan hun reguliere GT3. We kennen allemaal de GT3 met zijn gigantische spoiler. Autoliefhebbers zullen ervan kwijlen maar in bepaalde situaties kunnen zelfs wij op de redactie begrijpen dat het wel erg opvalt en je misschien iets subtieler wil zijn. Toch is de spoiler niet het enige dat de touring van de reguliere GT3 onderscheidt. De de uitvoering kan niet van rolkooi voorzien worden en heeft een mee gespoten voorbumper.

De holy grail van de 911 lijn?

De 992 Porsche 911 GT3 touring produceert een puur lawaai met zijn zes-in-lijn box motor die 510pk genereert. De motor is enorm geprezen en om de juiste redenen; het is een pure motor zonder turbo’s of elektromotoren. Verscheidene kenners vrezen dat dit de laatste soortgelijke motor is. Dus, mocht je hier nog van willen genieten doe dat dan nu! Combineer deze motor met een handbak en achterwielaandrijving en je beleeft, net als bij de Sport Classic of een 911R, een onvervalst ultiem genot. Maar dan wel voor een veel scherpere prijs. De touring kan onder de 992 nu ook met een PDK-automatische versnelling samengesteld worden en dit zorgt blijkbaar voor betere performance. Maar, als je het ons vraagt moet je gepaard met de achterwielaandrijving gewoon lekker een handbak nemen. Zo kan je bij dagelijks gebruik ook echt plezier uit de auto halen zonder je rijbewijs te riskeren.

Porsche 911 GT3

Onze kijk op de Porsche 911 GT3 touring

Misschien was het al wel duidelijk, maar ons hart gaat sneller kloppen van de GT3 touring. Het blijkt de ultieme rij ervaring te zijn. Al moeten we dit zelf nog wel even ondervinden. Daarnaast zijn de subtiele details als het touring logo waar normaal de spoiler zit en de mee gespoten voorbumper een genot voor het oog.

Wat vind jij van de GT3 touring? Laat het ons weten in de reacties!

0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x