Shanghai Motorshow 2019: De beste Chinese auto’s

De beste Chinese auto’s

Het is geen verassing dat de autofabrikanten in China de snelst groeiende editie van de motorshow gebruiken om nieuwe modellen en merken te debuteren.

Tijdens de motoshow zijn er veel nieuwe concepten en productievormen gepresenteerd door tientallen autofabrikanten. De reden hierachter is dat de Chinese autoindustrie zich wil gaan implementeren in de Europese en Amerikaanse markt. Door inzicht te geven in de merken en concepten willen ze animo creëren en mogelijk investeerders uit het buiteland treffen.

Hieronder staan verschillende modellen die potentie hebben om de Europese automarkt  te beïnvloeden. Voornamelijk door de positieve uitstoot labels, radius (elektrische auto’s) en prijsvoordeel.

1: Hongqi HS7:

Denk je dat de nieuwe grille van de BMW X7 imponerend is? Dat van de Hongqi HS7 geeft het een run voor zijn geld. Chinese kopers houden van sterke, agressieve en verchroomde front-ends op hun auto’s. Daarom begint BMW’s nieuwste ontwerpstrategie logisch te worden als je ziet hoe de auto’s van de Chinese merken eruit zien. Dit is tenslotte veruit ’s werelds grootste markt voor nieuwe auto’s, dus bedrijven gaan producten ontwikkelen die goed aansluiten op de behoeften.

2: The next Leap:

Leap heeft zichzelf in 2017 aangekondigd met een kleine elektrische sportcoupé die een beetje lijkt op een kruising tussen de Subaru BRZ en Volkswagen XL1. Nu heeft het bedrijf een nieuw concept-car onthuld in Shanghai, de C-More. Deze auto beschikt over geavanceerde deuren, die gekoppeld zijn met scharnieren en een elektrische aandrijving. Dit is een nieuwe trend voor autodeuren, die in opmars is binnen China. De productie is getipt voor 2020. Leap is een van de vele goed gefinancierde startende Chinese autofabrikanten en heeft onlangs een bod uitgebracht om nog eens 339 miljoen euro aan financiering bijeen te brengen.

3: Aiways U5:

De Aiways U5 is een nieuwe elektrische SUV die volgend jaar in Europa wordt gelanceerd. Het zal op een lease-only basis worden aangeboden tegen een verwachte kostprijs van minder dan 400 euro per maand. De motor inhoud is gebaseerd op de Volkswagen Tiguan en heeft een 65kWh-batterijpakket dat goed is voor een bereik van 450 kilometer op de NEDC-cyclus. De auto kan worden ontworpen voor rechtse besturing en hoewel er nog geen beslissing is genomen, zegt de buitenlandse baas van Aiways, Alexander Klose, dat er sterke belangstelling vanuit het VK is.

4: Xpeng P7

Het beginnende EV-merk Xpeng achtervolgt de Tesla Model 3 met zijn nieuwe compacte P7-sedan. Zijn lange wielbasis, korte overhang aan de voorkant, frameloze deuren en opklapbare portiergrepen zijn allemaal bedoeld om direct te wedijveren, met het meest betaalbare model van het Amerikaanse bedrijf. Xpeng beweert dat de auto 450 kilometer bereik zal halen op China’s NEDC-gebaseerde tests.

 

Check ook een andere vette auto: de nieuwe Alfa Romeo 4C Spider. 

0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x