De sportieve coupé van de Audi e-tron wordt gerealiseerd!

De Audi e-tron Sportback verscheen voor het eerst in Genève op de autoshow. Met de oranje, grijs zwarte camouflage liet Audi zien dat het nog steeds een conceptidee is en willen ze de animo meten, voordat de auto daadwerkelijk in productie gaat. De daadwerkelijke productieversie van de elektrische Sportback zal later in 2019 worden onthuld op de autoshow van Frankfurt. Geen prijsstelling is bevestigd, maar we verwachten dat de e-tron Sportback begint met iets minder dan € 85.000

De dunne camouflage verbergt heel weinig details, dus het is duidelijk hoe vergelijkbaar de Sportback-versie zal zijn met de al onthulde standaard e-tron. De coupévorm compromitteert praktische bruikbaarheid in de naam van stijl, maar er zal nog steeds genoeg opstartruimte zijn.

De e-tron coupe is veelbelovend

Als echte Audi liefhebber is de standaard E-tron je waarschijnlijk niet ontgaan, de sport coupe zal veel elementen van deze variant hergebruiken. De voorkant heeft scherpe LED-koplampen en een achtzijdige grille die automatisch kan worden geopend en gesloten, terwijl de achterzijde een lichtbalk over de volle breedte heeft die de twee achterlichten met elkaar verbindt.

De auto beschikt daarnaast over kunststof en leren bekleding en heeft de auto prachtige lijnen in zowel exterieur als interieur. De zwarte kunststof bekleding rond de wielkasten en bumpers zijn zo gevormd om de SUV uiterlijk te benadrukken. Deze pre-productieversie heeft een panoramisch schuifdak en normale buitenspiegels – in sommige modellen kunt je ervoor kiezen deze te vervangen door HD-camera’s . Deze optie is wel € 3.000.

De sportievere e-tron Sportback is nog steeds een zeer praktische auto, omdat het ontbreken van een motor en uitlaatsysteem ruimte vrijmaakt. Verwacht kofferruimte ergens in de regio van 500-550 liter, met een extra 60 liter beschikbaar onder de motorkap.

Radius en vermogen

De Audi e-tron Sportback ongeveer 400 kilometer kunnen afleggen op één volle accu. Dit is mede mogelijk door de energieterugwinningssysteem en slimme technologieën zoals afremmen met door terugwerkende dynamokracht. De snel laadcompatibiliteit wordt meegeleverd, zodat je tijdens de reis geen lange tussenstops hoeft te doen. De Sportback zal dezelfde onderbouwing gebruiken als de standaard e-tron, inclusief twee elektromotoren met een gecombineerde output van 335 pk. En een optie om continu een 10 seconden sprint van 402pk te activeren.  

In de cabine is de auto veel conventioneler en wordt veel van de hardware gedeeld met andere grote Audi’s. Alle modellen krijgen het virtuele cockpit-dashboarddisplay van het bedrijf, terwijl de middenconsole waarschijnlijk twee aanraakschermen bevat; de bovenste bevat een navigatiesysteem dat is afgestemd op elektrische auto’s.

De auto is gebaseerd op het e-tron Sportback-concept van de Shanghai Motor Show 2017, een auto die oorspronkelijk werd aangekondigd als een “ontwerpstudie” en een “technologiedemonstratie”.

Check ook de beste Chinese auto’s van de Shanghai Motorshow 2019. 

1
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x