Elektrische auto's

Deze elektrische auto’s zijn vanaf 2022 te koop

Met alle maatregelen van dien durven we niet al te enthousiast te zijn over het aankomende jaar. Maar gelukkig zijn er een aantal zekerheidjes die de mondhoeken toch enigszins omhoog doen krullen. Drie, om precies te zijn. Elektrisch is de toekomst en in dit geval bespreken we een hele nabije toekomst. 2022 is het jaar van de volgende elektrische auto’s.

KIA e-Niro

Over smaak valt natuurlijk niet te twisten. Maar, als je het ons vraagt, is KIA er in de afgelopen jaren flink op vooruit gegaan. Met de 100% elektrische e-Niro lijkt het Zuid-Koreaanse automerk weer goed aan te sluiten op het hogere segment. Oké, je rijdt nog niet in een BMW of Audi, maar als je ziet waar ze vandaan komen is het alleen maar bewonderenswaardig waar ze nu staan. Het gelikte design zal menig vervend zakenman niet misstaan. Met een rijbereik van zo’n 450 kilometer kun je ook zeker wel uit de voeten. Heb wel nog eventjes geduld, want de e-Niro laat nog tot de tweede helft van 2022 op zich wachten.

Mercedes-Benz EQE

Onze Duitse vrienden van Mercedes snappen ook dat stilstand achteruitgang betekent. Daarom hebben ook zij een mooie verrassing in petto voor het aankomende jaar. Met de Mercedes-Benz EQE kan gerust worden gesproken van een hele aangename verrassing. Hoewel de bolide op de promofoto’s is aangekleed met een set velgen waar menig autoliefhebber allerminst enthousiast van wordt, kunnen we toch spreken van een overall-geslaagd design. Die velgen kan je immers gewoon vervangen door een fatsoenlijke set. De volledig elektrische vierwieler komt met een mokerstrak interieur waar we heel erg vrolijk van worden. In deze digitale cockpit ben je ready for take-off. Laat maar komen die EQE!

Renault Megane  e-Tech Electric

Ook de zuiderburen van onze zuiderburen (juist, de Fransen) kunnen natuurlijk niet achterblijven met de elektrische auto’s. Met hun Renault Megane e-Tech Electric hebben ze niet alleen een hele lange naam bedacht, maar ook nog eens een auto die wel een goed woordje waard is. Ook hier kan het interieur ons wel bekoren. Met een strakke interface zal het bedienen zeker een pretje zijn. Het robuuste stoere design is anders dan we van Renault gewend zijn, op de RS-versies na dan. We zijn er in ieder geval erg over het complete plaatje van de SUV te spreken. Nu nog een naam verzinnen die iets lekkerder bekt. Kleine tip: de laatste ‘electric’ is een beetje dubbelop na de ‘e’ in ‘e-Tech’. Ach, als dat alles is waar we over kunnen zeuren dan valt het heel erg mee.